Kes ja kust kamandatakse Eesti ajakirjandust?

Kuna tänases Pärnu lehes on mu lugu "Väike vapper ja valus vaikus"  ilmunud, siis võin ka Tallinnas suu lahti teha ja soovitada kõigile - lööge Google´i otsingusse sisse "Islandi välisminister Gazas 2011" ja te ei saa midagi eesti keeles sellest ajaloolisest visiidist 6.-11.07 ehk siis nädal enne Abbasi sõitu Norrasse ja 12 päeva enne Oslo-Uttoya veresauna. Seda muide pole ka venekeelses regnum.ru-s, mida tavaliselt jälgin. Tõsi, venekeelne Google andis mingi uudise sellest, ent mittepeamise nurga alt. Enam kui rabav vaikus siin Eestimaal, kus Island on näiliselt rahvuskangelase staatuses. Seda enam kunstlik, tsensuurist ja äraostetavusest, kinnimaksmisest kõlav vaikus Islandi teo ümber. Kes muu maailma esindajaid Gazasse ei taha, on teada. Tegu oli läbimurdega. Enamgi veel - nii Gazas kui Oslos käis jutt Palestiina riigi tunnustamisest septembris ÜROs, aga kuna Iisraeli enda ajaleht Haaretz 10. juunil - tutvustasin seda 16. juunil Õhtulehes - avaldas Iisraeli välisministeeriumi salajase instruktsiooni, mis kohustas poliitikuid ja diplomaate töötlema eri riikide - need olid jagatud kolmeks - eliiti, poliitikuid ja ajakirjanikke, kogukondi jne.-  et ei toetataks Palestiina taotlust ja et eriti hea oleks, kui see üldse maha vaikitaks. Lause sai küll pikk, aga küsigem- millega seletada, et ei BNS ega ükski teine Eestile uudiseid vahendav agentuur seda visiiti ei kajastanud? Poole sõnagagi mitte! Kas keegi palus või? Täielik vaikus, ehkki igaüks saab aru, et kui juba kaks Põhjamaa riiki otsustasid Palestiinat tunnustada, siis on pilt kardinaalselt uus! Gazas käimisest rääkimata!

Viide on, aga seda saavaad vaid Pärnu Postimees + tellijad lugeda.

03. 08. 2011